Jedna jediná věc pro dnešní den

Poslední dobou dostávám stále stejné otázky.

>>> “Jak si v téhle bláznivé době mám zachovat klid?“

>>> „Jak mám zpomalit kolotoč myšlenek ve své hlavě?“

>>> „Co mám dělat, abych se z toho všeho nezbláznila?“

>>> „Jak na to? Kde začít?

A protože mám tušení, že podobné otázky se mohou vkrádat i do vaší mysli, rozhodla jsem se podělit se o mé postřehy i s vámi!

Nečekejte ale seznam 20-ti důležitých myšlenek, technik či činností, které teď pro klid v duši potřebujete. 

K čemu by vám bylo přečíst si dnes mnoho odpovědí, ztratit se v toku informací a nakonec žádnou z nich do svého života nepromítnout?

Sama jsem si prošla intenzivní fází „zahlcení informacemi“ a v tomto zahlcení jsem nakonec nebyla schopna prakticky nic z toho aplikovat ve svém životě. Dostala jsem se do stavu, kdy jsem často nepokorně mávla rukou nad nějakou další informací, kterou jsem slyšela či četla a řekla jsem si „To už přeci dávno vím“.

 

 

Ano, už jsem to přeci dávno věděla, ale!!! Ale s informací jsem dál nepracovala! Věděla jsem, že je dobré dělat to a to, že by mi to pomohlo s tím a tím… Ale nehnula jsem ani prstem směrem k lepšímu zítřku. Tato fáze vygradovala v to, že už jsem absolutně nevěděla CO mám vlastně dělat!!!

A co se dělo potom? Začala jsem úplně od začátku. Vybrala jsem si jednu činnost, kterou do svého života zařadím.

Ne dvě, ne tři najednou. Ale JEDNU! Pokud mi fungovala a stal se z ní můj zvyk, přidala jsem další.

 

Pozvala jsem jednoduchost do svého života.

 

 

Je to neustálý proces a dodnes se k tomuto tématu stavím velmi vědomě, abych se proudem rychlého toku informací nenechala opět strhnout.

Dnes mám proto pro vás jen jednu jedinou odpověď na výše zmíněné otázky a pokud vám bude dávat smysl, pokud s vámi bude rezonovat, tak ji do svého každodenního života skutečně začleňte! 

A s lehkostí a otevřenou pozorností vnímejte, co se bude dít…

Naučím vás jednoduché, efektivní a časově nenáročné cvičení, díky kterému se spojíte sami se sebou. 

Tato technika je součástí mého života již mnoho let a praktikuji ji tak často během dne, jak jen si vzpomenu, abych se ukotvila sama v sobě, abych se znovu a znovu ujistila, že klid na mě nečeká venku, ale je stále přítomen v mém nitru.

 

 

Pojďme si teď představit toto cvičení přehledně ve několika krocích:

 

1.   Zavřu si oči – a odpojím se tak co nejvíce od vnějších vjemů. Pokud s touto technikou začínám, velmi mi pomůže i nerušené prostředí, tiché místo. Ale prosím, ať se toto nestane vaší výmluvou proč “to nejde”. Vždy můžete zkusit takové místo najít. Ale pokud se vám to v danou chvíli nepodaří, nevadí! Zkoušejte tuto techniku klidně i v ruchu kanceláře nebo v přítomnosti dětí. Uvidíte, že po nějaké době tréninku se dokážete na minutku odpojit od vnějšího prostředí a možná po čase zjistíte, že dokážete tuto techniku praktikovat kdykoliv a kdekoliv, aniž by vás cokoliv rušilo.

2.   Dotknu se srdce – po většinu dne jsme ve své hlavě. Myšlenky k nám chodí jedna za druhou (každý den je to několik tisíc myšlenek) a ruku na srdce, je pro nás většina těchto myšlenek konstruktivní nebo destruktivní? Vyvolávají v nás povznášející pocity nebo pocity zmaru a nedostatečnosti? Můžete si sami pro sebe odpovědět a nebo ještě lépe – zkuste toto během dne pozorovat… ale to byla malá odbočka… a s rukou na srdci zůstaneme. A to doslova. Přiložte si dlaň na své srdeční centrum. Je to to místo, kam prstem ukážu, když říkám “já”. Můžete přiložit jednu dlaň nebo obě. Dotyk je pro nás v tuto chvíli naprosto zásadní, protože nám pomůže přesunout pozornost z mozku do srdce. Svou pozornost nechám putovat tam, kde cítím dotek.

3.   Dýchám – začnu vědomě dýchat o trochu pomaleji. Prohloubím a prodloužím svůj dech. Ale pozor hluboký ne ve smyslu “dýchám urputně z plných plic”, ale hluboký ve smyslu jeho projevu v těle – nedýchám rychle a mělce do horní části plic, ale “do celého těla”, stále v jemném a klidném rytmu. Tím, že zpomalím svůj dech, dávám svému tělu signál, že jsem v bezpečí a mohu se uvolnit. Stane se něco až zázračného – začnu tak komunikovat se svým tělem. Vnímám své tělo. Jsem svým tělem.

(pokud vás více zajímá, jak toto “zázračné kouzlo” v těle funguje, již brzy se to dozvíte v mém nově připravovaném eBooku 🙂  )

4.   Vnímám své pocity  v tuto chvíli začnu vnímat své pocity a procítím si co nejlépe některý z příjemných, povznášejících pocitů, který se objeví. Může to být pocit vděčnosti, lásky, přijetí, soucitu nebo radosti… Zkusím si některý z těchto pocitů prožít tak nejlépe, jak mi to půjde. V tomto cvičení si mohu zůstat tak dlouho, jak mi bude příjemné. I kdyby to bylo třeba jen pět nádechů a výdechů.

A pak si pomalu otevřu oči. Zeptám se sama sebe – Jak se cítím? Jak teď vnímám své tělo, svůj dech?

Víte, co bych si ze všeho nejvíc přála? 

Dejte tomuto cvičení šanci! 

Využijte naplno jeho potenciál! 

Nedovolte, aby to byla jen jedna z mnoha technik, o kterých jste si kdy přečetli, ale neuvedli je do praxe. 

Nebojte, sama moc dobře vím, jak těžké je si na tyto “drobnosti” během dne vzpomenout. Máme všichni tolik důležitých činností na práci. Ale víte co? Tahle “drobnost” mi přijde ze všech nejdůležitější! 

Může totiž naprosto zásadně ovlivnit to, jak se dnes a zítra a další dny budete cítit. A z pozice vnitřního klidu, pohody, radosti, vděčnosti se vám bude mnohem lépe tvořit vaše budoucnost.

Pokud se budete dostatečně často takto spojovat sami se sebou, se svým srdcem, se svým tichým klidným středem, budete tak více prohlubovat harmonickou rovnováhu svého mozku a srdce. A budete překvapeni tím, jak na toto bude reagovat vaše tělo i mysl!

Zkuste si proto najít svůj čas pro praktikování této techniky. 

Budete ji praktikovat vždy před snídaní, před obědem a před večeří? Nebo ráno po probuzení a večer před spaním? Nebo si nastavíte na telefonu připomínku na každé dvě hodiny? 

Setrvejte v něm podle svých pocitů a možností pokaždé 1 – 5 minut. 

Pokud po týdnu ucítíte jakoukoliv pozitivní změnu na těle či duši, pokračujte v praktikování!

Vše co potřebujete k tomu, abyste se cítili lépe, máte vždy při sobě! 

Co mě na tomto cvičení překvapilo nejvíc, bylo to, že jsem po několika týdnech jeho praktikování byla schopna pociťovat hluboký klid v sobě i v situacích, které mi zrovna nedovolovali přiložit dlaň na srdce a zavřít oči. 

O pokročilejší verzi tohoto cvičení a jak na ni, se s vámi podělím zase v některém z dalších článků 🙂

 

Připomeňme si čtyři kroky na cestě ke svému vnitřnímu klidu:

 

 

 

Budu nadšena, pokud se se mnou podělíte o své pokroky na shantispirit@seznam.cz

 

Krásný den

 

 

Michaela Staňková
Díky svým dlouholetým zkušenostem s vedením lekcí jógy předávám dospělým i dětem nejen to, jak správně a bezpečně jógu cvičit, ale i to, jak její hlubší aspekty zapojit do svého života. Více o mě si přečtěte zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.